הפוך לדף הבית   |   שלח לחבר
דיאטה עם מירי בלקין
מירי בלקין באינטרנט - חדש
Skip Navigation Links
מירי בלקין באינטרנט

רוצה לרזות? רוצה לשנות את אורח החיים שלך?

חדש! מירי בלקין באינטרנט - דיאטה בהתאמה אישית עבורך, מכל מקום ובכל זמן שמתאים לך.

ועכשיו מבצע היכרות ללקוחות חדשים!

לזמן מוגבל בלבד!

לפרטים נוספים לחצו כאן
 
פרטים והרשמה לחוגי ההרזיה של מירי בלקין
לפרטים ולהרשמה לחוגי הרזיה קבוצתיים של מירי בלקין
מלאו את הפרטים או להתקשר לטלפון: 03-5464592
שם מלא
אימייל
טלפון
לרשימת החוגים המלאה >>
 
כתבות
 
מדהים : 105 ק"ג פחות
שתי אחיות רזו 105 קילו בחוגי הרזיה של מירי בלקין
 
סיפור ההצלחה של אמא ובת
אמא ובת רזו ביחד 62 קילו אצל מירי בלקין
 

אבות המזון ותזונה נכונה


 דיאטה > כתבות > תזונה נכונה ואבות המזון

תזונה נכונה ובריאה - תזונה נכונה לילדים ולמבוגרים

ביצת עין - אבות המזוןהחלטנו לעשות דיאטה. נהדר! הצעד הראשון בדרך להרזיה כבר מאחורינו. כולנו מבינים שתהליך הרזיה הוא תוצאה של משוואה מתמטית פשוטה: אם כמות הקלוריות שנאכל תהיה קטנה מכמות הקלוריות שגופנו צריך אנחנו נרד במשקל. אלא כדי שההרזיה גם תתרום לבריאותנו ישנם עוד 6 מרכיבים אותם כדאי לקחת בחשבון כאשר אנחנו ניגשים לתכנון התפריט – אבות המזון!

בית שלנו מורכב ממספר יסודות (כגון בלוקים וברזלים...) וכל יסוד כזה הוא הכרחי על מנת שהמבנה יישאר חזק ויציב לאורך שנים רבות, כך גם אנו צריכים לספק לגופנו את כל הרכיבים בכמות הנכונה. שילוב מאוזן של כל אבות המזון בתזונה הנכונה ימנע מאיתנו מחסורים שעלולים לגרום נזק לגוף.

פחמימות, על שום מה?! אלו הן החלק בקבוצות מזון אשר מהווה את מקור האנרגיה העיקרי של גופנו ולכן מומלץ שיהוו כ 50-60% ממספר הקלוריות היומי שלנו, כאשר כל גרם פחמימה נותנת לנו 4 קלוריות. מזונות עשירים ב פחמימות הם למשל לחם, אורז, תפוחי אדמה וקטניות שגם מקנים לגופנו תחושה של שובע הנחוצים לנו כדי להצליח להתמיד בדיאטה. פחמימות מומלצות פחות הן "הפשוטות" כגון סוכר, שוקולד ופירות המעלות במהירות את רמת הסוכר בדם.

תזונה נכונה - רימון החלק בקבוצות מזון שנחוצים לגופנו בכמות של 15-20% מסה"כ הקלוריות היומי. החלבונים בונים את תאי גופנו ונלחמים במזהמים ועל כן חיוניים מאד. בדומה לפחמימה, גם החלבון מספק לגופנו כ- 4 קלוריות בכל גרם. חלבונים מבשר, חלב, ביצים ודגים הם מקורות לחלבון מן החי אך גם קטניות ואגוזים שהינם מזונות מן הצומח מהווים מקור נהדר לחלבון, כך שבהחלט ניתן ומומלץ לגוון!

החלק בקבוצות מזון שמספקים לנו כ- 9 קלוריות לכל גרם שומן והכמות המומלצת לצריכת שומנים היא 25-30% מסה"כ הקלוריות היומי שלנו. למרות התדמית הבעייתית שנוצרה לשומן, מדובר במרכיב הכרחי שהגוף אינו יכול להתקיים בלעדיו היות והשומן מגן על איברי גופנו מפני חום, קור ופגיעות חיצוניות ומרכיב הורמונים שונים. כלומר השומנים הכרחיים, רק יש להקפיד על הכמות ועל האיכות.

מינרלים בקבוצות מזון שנחוצים לגופנו בכמויות קטנטנות ולכל אחד מהם תפקידים משלו. אפשר לדמות את ה ויטמינים והמינרלים לדבק שמחבר בין כל אבות המזון וע"י כך גורם להפעלת תהליכים חשובים בגוף. בשורות טובות הן שהויטמינים והמינרלים אינם תורמים לנו קלוריות ועל כן אינם משמינים ושתזונה נכונה בדרך כלל מאפשרת לנו אספקת ויטמינים ומינרלים תקינה.

דיאטה נכונה - עגבניהולסיום, ברור לכולנו כי ללא מים הגוף שלנו לא יוכל לתפקד. ומעבר לכך, שתיית 8-10 כוסות מים ביום תתרום גם ל הרזיה כיוון שהמים מדכאים את התיאבון ואינם מכילים קלוריות.

כך, כשאנחנו מתכננים מתוך הבנה את מה שאנחנו אוכלים אז הדיאטה שלנו היא לא רק תהליך של הרזיה אלא גם תהליך שמביא בריאות לגוף שלנו. דיאטה נכונה שמשלבת בתוכה את כל אבות המזון בכמות המומלצת ועדיין עומדת בתקציב האנרגטי שמתאים לנו תביא לנו שילוב מנצח של ירידה במשקל, תרומה לבריאות והרגלי אכילה נכונים לחיים.

מעבר לאבות המזון ולקבוצות מזון, יש חשיבות רבה גם לסיבים תזונתיים. פרטים נוספים על סיבים תזונטיים, ניתן יהיה למצוא בכתבה בנושא סיבים תזונתיים.

ניתן לראות במתכונים דיאטטיים בכלל, ובמתכונים דיאטטיים באתר מירי בלקין בפרט, שימוש נרחב באבות המזון ובקבוצות מזון שמוזכרות לעייל. יש להקפיד על שילוב של כל אבות המזון במתכונים דיאטטיים.

מעבר להמלצות ולדגשים הניתנים כאן, אנו ממליצים לשלב תזונה נכונה עם חיים בריאים וספורטיביים, בין אם מדובר על שמירה על כושר באמצעות הליכה במקום מגוריכם או בפעילות חדר כושר.
באמצעות שילוב שני הגורמים המרכזיים הללו של תזונה נכונה ושמירה על פעילות גופנית וכושר, תוכלו לעשות דיאטה יעילה יותר ולהגיע לתוצאות במהירות, תוך כדי שמירה על הגוף ויצירת תהליך יציב ובריא.
אם התפיסה היא שללכת רק בכיוון מסוים הוא מה שיעזור לכם, יתכן ותיתקלו בקשיים ולכן מומלץ להתייחס לכל ההיבטים על מנת לדעת להכיר את הגוף ולשמור עליו, תוך כדי הגעה לתוצאות שאתם מחפשים.



קישורים נוספים בנושא

אבות המזון ותזונה נכונה  |  כתבה- אוכלים אותה בלי מלח  |  כתבה- שתיה יכולה לעזור בהרזיה  |  חלב ומוצריו בתהליך דיאטה  |  יין- בריא או לא בריא?  |  שמן, מן הפח אל הפחת?  |  על הקשר בין חוש הטעם לאכילה בריאה  |  חנוכה  |  סוגי דיאטות  |  כתבה -חורף  |  ארוחת בוקר בריאה  |  ארוחות ביניים  |  ארוחת לילה  |  הפחתת משקל  |  שומרי משקל  |  תזונה נכונה לאנשי עסקים (ולאנשים עסוקים בכלל)  |  בריא וטעים - האם זה הולך ביחד?  |  שמירה על המשקל  |  שילוב של תזונה נכונה עם פעילות גופנית  |  הכל על פחמימות  |  שומנים  |  פירות  |  מוצרים דיאטטיים לא קונים ללא המלצה  |  צליאק ותזונה נכונה  |  מים  |  קשה קשה  |  פחמימות  |  דיאטת חלבונים  |  תזונה בחורף  |  איך לשפר מתכונים  |  קיץ  |  לחם  |  מרק מרק  |  דיאטה אחרי הריון  |  דיאטה אחרי לידה  |  להרזות מהר  |  תפריט לדיאטה מהירה  |  תפריט לדיאטה  |  שבירת מיתוסים נפוצים בתחום התזונה  |  


כל הזכויות באתר זה שמורות למירי בלקין (B Diet), מומחית לדיאטה, מנחת קבוצות הרזיה.
מירי בלקין, בעלת שיטת דיאטה ייחודית אשר מסייעת לילדים, נוער ומבוגרים לרדת במשקל.  תקנון

מירי בלקין
 

דיאטה
דיאטנית
הפחתת משקל
שומרי משקל
לרדת בגדול
תזונה נכונה
 
מידע שימושי
 

הרזיה
לרדת במשקל
פורום דיאטה
מחשבון קלוריות
טבלת קלוריות
שיווק ותחזוקה
 
מתכונים ותפריטים

מתכונים דיאטטיים
פורום מתכונים
תפריט דיאטה
שאלות נפוצות בדיאטה
סוגי דיאטות

סוגי דיאטה
דיאטת אטקינס
דיאטת כרוב
דיאטה און ליין
דיאטה מהירה
 
קישורים שימושיים

מכתבי תודה
מהעתונות
סרטונים
 דוחות שותפים