לספר קוראים מסרים מהמים של דר' מאסארו אמוטו
הנה חלק קטן המראה כיצד המים משנים צורה ובאיזה אופן
ראיון עם ד"ר מאסארו אמוטו
כתבתת PureInsight
ניסויי קריסטלי המים שנערכו ע"י ד"ר מאסורו אמוטו ביפן פורסמו בעיתונות ועוררו תגובות נלהבות מקוראים.ראיינו מספר אנשים מחוגים מדעיים והזמנו אותם לדבר על החשיבות של הניסויים הללו. מובא כאן ראיון עם הפיזקאי ד"ר צ'אנג לאו-ג'יא.
כתבת PureInsight: לדעתך, מהו הדבר הייחודי בניסויי קריסטלי המים שבוצעו ע"י ד"ר אמוטו
ד"ר צ'אנג לאו-ג'יא: הניסוי די פשוט. הוא מדגים כי יש הבדל בצורה שהמים יוצרים קריסטלים במצבים שונים.נדיר הוא לערוך ניסוי תמציתי, אינטואטיבי, קל להבנה והמהווה הישג גדול. הניסוי הזה עוסק בנושא מאוד עצום וחשוב - כיצד המחשבה של אנשים משפיעה על החומר. לא נערכו ניסויים רבים בתחום זה. הקשר בין חומר למחשבה הוא נושא שנידון במשך זמן רב. האפשרות של חקירת היחסים בין שני הדברים בניסוי כזה פשוט היא רבת משמעות.
בנוסף, התוצאות של הניסוי מוגדלות פי 200 ועד 500. התצפית למעשה הגיעה עד לרמה מיקרוסקופית, כלומר התבוננות במישורים מיקרוסקופים במקום בנקודות. דבר כזה נראה רק לעיתים רחוקות בחוגים מדעיים. אני מאמין כי המצפית של כל המישור המיקרוסקופי תעניק לנו עולם חדש לגמרי.
אני חושב שבמונחים של נושא המחקר והמתודולוגיה, ניסוי זה הנו תחילתו של מדע חדש.
כתבת: התוצאות של ניסוי קריסטלי המים פורסמו בפירוט בספר בעל שני הכרכים מסרים מהמים. אילו חלקים הרשימו אותך ביותר?
ד"ר צ'אנג: התמונה הראשונה בספר היא של תמונת קרח, מים במצב הקפוא, כשהם במצב של המסה למים, אבל עוד לא נהפכו למים. המים מייצגים ציור שלם של הסימן הסיני למים! ייתכן ולאבות הקדמוניים של העם הסיני היתה את היכולת לראות את הרמה המיקרוסקופית. התמונה מעניקה לי הבנה חדשה של הכתבת הציורי הסיני.
התמונה בצד ימין: נלקחה ממיכל מים שהיה חשוף למילים הכתובות "אהבה" ו"תודה לך".
התמונה בצד שמאל: נלקחה ממיכל מים שהיה חשוף למילים הכתובות "אתה מעורר בחילה וגועל. אני אהרוג אותך!"
כאשר המילים "אהבה" ו"תודה לך" נאמרו לדוגמית המים, קריסטלי המים יצרו דפוס יפייפה. כאשר דוגמית המים נחשפה למילים קשות והרסניות, הקריסטלים שנוצרו היו בכאוס וללא סדר התוצאות המנוגדות מדהימות והן תוצאה ישירה של ההשפעה של מוח האנשים על החומר. אנחנו חשבנו שכוונת המחשבה והרוח של האנשים הן מטאפיזיות. הן שייכות לקטגוריה שונה מחומר, אבל הניסוי הזה חשף קשר הדוק בין חומר למחשבה.
יתרה מכך, הצלחנו לראות שכוונה טובה היא בעלת השפעה חיובית על החומר, וכי מחשבה רעה עושה את החומר מעוכר. כאשר אתה מדבר "יפה אל החומר, הקריסטלים נעשים יפיפיים. כאשר אתה מדבר "מלוכלך" לחומר, הקריסטלים שלו נעשים מאוד מלוכלכים. התבוננו בתמונות הללו, אֵם תוכל בוודאי להבין שעידוד ושבחים יכולים להפוך ילדים ליותר חכמים ויפים. אווירת משפחה הרמונית יכולה גם לתרום לצמחים ביתיים הנראים בריאים ותעזור להם להיות יפים. לא ניתן להמעיט מההתעוררות של הציבור שיכולה להתעורר מכך.
כתבת: הניסוי הזה גם בדק כיצד שפה, תמונה וקול משפיעים על מים. מהי דעתך על התוצאות?


"חוכמה" בגרמנית"חוכמה באנגליתחוכמה ביפנית


"יקום" ביוונית "יקום" באנגלית"יקום" ביפנית


"אהבה, תודה" בגרמנית"אהבה, תודה" באנגלית "אהבה, תודה" ביפניתד"ר צ'אנג: זה מאוד מעניין. בחשיפה למילה "חוכמה", כשהיא כתובה ביפנית, אנגלית וגרמנית, המים יצרו צורות קריסטליות דומות. בחשיפה למילה "קוסמוס", כשהיא כתובה ביפנית, אנגלית ויוונית, המים עשו את אותו הדבר גם כן. וכמו כן, המלים "אהבה" ו-"תודה". דבר המצביע כי זוהי לא המילה האינביוידואלית, השפה שהיא נאמרת בה או הרטט שמהווים את הסיבה להיווצרות, אלא המחשבה הטבועה מאחורי השפה או המשמעות המיוצגת ע"י השפה שמשפיעה על המים. אותה המשמעות או אותו המידע ייצור אפקט זהה, אפילו אם הוא מיוצג בשפות שונות. במקרה הזה של מים, אם נקדם מחשבותינו צעד אחד קדימה, שכל מילה/מחשבה יוצרת צורה שונה, איזו מסקנה אנחנו יכולים להסיק? אנחנו יכולים להגיע למסקנה לוגית אחת - המשמעות של המילה יוצרת את הצורה! במילים אחרות, מחשבות הם צורות! הם זה לא אומר כי מחשבה היא חומר?
קריסטל אחרי ש"קרא" תמונה של לוטוס
המים גם רגישים לתמונות. אחרי ש"קראו" את תמונת הלוטוס, קריסטל המים יגדל ללא הפסקה, כמו שלוטוס גדל ללא הפסקה. אחרי ש"קראו" תמונה של עץ אשוח, המים ישנו את צבעם באופן מחזורי בתהליך היווצרות הקריסטל, כמו שעץ עובר שינויים, כמו תהליך הנשימתי שלו. מעניין עוד יותר הוא כששמים "קוראים" תמונה של שמש או של המילה "שמש", שני הקריסטלים הנוצרים הם בעלי אותה הצורה. דבר זה מצביע כי התמונה גם מחזיקה סוג של מודעות, סוג של מידע. באותו אופן כמו המילה, היא מייצגת סוג של מחשבה, אבל היא מבוטאת באופן שונה. כל סוג של צורה מייצגת סוג של רוח. פתגם עתיק אומר לנו דמיון בצורה או דמיון ברוח. זוהי סיבה אחת מדוע ציור יכול לבטא את המחשבה והרגש של האמן ולעורר אותם אצל המתבונן.
יצירתו של בטהובן "פסטורל"
היכולת של מים להקשיב למוזיקה היא מרשימה אף יותר. אחרי שהמים "מקשיבים" יצירה מוזיקלית של באך, הצורה של קריסטלי המים נראת מאורגנת יפה וברורה. הצורה של קריסטלי המים ניראת מאוד ברורה ומביעת שמחה אחרי שהמים "מקשיבים" לסימפוניית הפסטורל של בטהובן. אחרי "הקשבה" לשיר ילדים, המים הופכים להיות מאוד ברורים וטהורים. אחרי הקשבה ליצירה המוזיקלית ששמה "יער באור הקלוש של הלילה", קריסטלי המים נראים כאילו אפופים באור קלוש של הלילה. האפלוליות המשתקפת מקריסטלי מהמים לא נגרמת כתוצאה ממחסור באור, אלא קול. התוצאות הללו הדגימו שהקול והצורה של האובייקט מקושרים. זה באמת פותח עולם חדש.
מערכת הקשרים בין הקול לצורה היא עיקרון חשוב חדש. לדוגמא, כלי מוזיקלי טוב צריך להיות בעל צורה טובה. בזמנים קדומים, כשיצקו פעמון, הפועל המיומן היה יכול לדעת אם הצליל של הפעמון היה טוב או לא רק במבט חטוף בצורה של הפעמון איך שהוא יצא מהתבנית שבכבשן. ההשפעה של הקול על הצורה מודגמת בניסוי הזה בצורה מאוד ברורה.
כתבת: מרבית האנשים די מופתעים בהתחלה כשהם רואים את קריסטלי המים היפים הללו. הם לא ציפו שהמים יהיו בעלי קונוטציות רבות כל כך.
ד"ר צ'אנג: למעשה במסורת הסינית, אנשים היו בעלי הבנה קפדנית של המים. לדוגמא, ביצירת תרופה, על האדם לבחור את המים בזהירות. כדי להכין Aijiao (תרופה סינית מסורתית), השתמשו במים מבאר שנראה Ai בכפר ששמו Ai מפרובינציית שאן-דונג. מים עבור תה רותח נבחרו בקפידה. תה מסוגים מסוימים נעשו ממי מעיינות מסוימים, אחרים חייבים להיעשות מהטל שעל עלי הלוטוס, סוגי תא אחרים נעשו משלג של פריחת השזיף; סוג אחר של תא נעשה עם מים מחלק מסוים של נהר מסוים. כל אלה מראים כי אנשים בסין העתיקה היו מעודנים ותרבותיים; הם גם מראים הבנה עמוקה של הטבע של הים. פעם שמעתי סיפור: באזורי הכפרי בסין, נשים יודעות תרופות עם פשוטות אך אפקטיביות רבות. בהם, מים הוא המרכיב הנמצא בשימוש הנפוץ ביותר. לדוגמא, כשילד אוכל משהו שלא מבושל מספיק טוב, הוא יקבל כאב בטן. לפעמים הכאב הוא כה אלים עד שהילד מתגלגל על הקרקע. אמו תחמם לו קערה של מים עד למידה שהמים במצב של כמעט רתיחה אבל עוד לא רותחים אז הילד ישתה את המים והכאב יעלם מיידית, אפקט מיידי. השימוש השונה במים הוא רב. הרבה של מים היא חלק מהמסורת הסינית של התקופות הקדומות.
כתבת: תחת ההערה בספר מסרים מהמים, הכותב מעלה ספר שאלות - מהיכן זה מגיע, לאיפה זה הולך, מה המשמעות של הקיום ואחרים. איך אתה מגיב?
ד"ר צ'אנג: במקום להתמקד רק בנושא שנמצא מולנו, ד"ר אמוטו מסוגל לקפוץ מחוץ לקופסה ולקחת על עצמו שאלות מעמיקות. זוהי אינדיקציה לפתיחות מחשבתית. המים הם מרכיב מרכזי ביצירה של כל דבר. הבנת המים עוזרת לנו להבין את החומר, הנפש והחיים.