הפוך לדף הבית   |   שלח לחבר
דיאטה עם מירי בלקין
מירי בלקין באינטרנט - חדש
Skip Navigation Links
מירי בלקין באינטרנט

רוצה לרזות? רוצה לשנות את אורח החיים שלך?

חדש! מירי בלקין באינטרנט - דיאטה בהתאמה אישית עבורך, מכל מקום ובכל זמן שמתאים לך.

ועכשיו מבצע היכרות ללקוחות חדשים!

לזמן מוגבל בלבד!

לפרטים נוספים לחצו כאן
 
פרטים והרשמה לחוגי ההרזיה של מירי בלקין
לפרטים ולהרשמה לחוגי הרזיה קבוצתיים של מירי בלקין
מלאו את הפרטים או להתקשר לטלפון: 03-5464592
שם מלא
אימייל
טלפון
לרשימת החוגים המלאה >>
 
כתבות
 
מדהים : 105 ק"ג פחות
שתי אחיות רזו 105 קילו בחוגי הרזיה של מירי בלקין
 
סיפור ההצלחה של אמא ובת
אמא ובת רזו ביחד 62 קילו אצל מירי בלקין
 

קלוריה. נעים להכיר


דיאטה > כתבות > קלוריות

"קלוריות", כל כך הרבה פעמים ביום אנחנו נאנחים לשמע המילה ובעצם, האם אנחנו יודעים מה משמעות המילה שמאמללת את חיינו כ"כ?

מהי הקלוריה? איך קובעים למה היא שווה? איך קובעים ערך קלורי של מזון?

מהי "קלוריה"?

קלוריה היא בעצם סוג של אנרגית חום. ההגדרה המדעית למושג היא – הכמות של אנרגית חם הדרושה כדי להעלות את הטמפרטורה של גר' מים במעלת צלסיוס אחת.
היות והיא יחידה קטנה מאוד , מקובל להשתמש ביחידה הגדולה ממנה פי 1000 ונקראת " קילוקלוריה " או בקיצור – קק"ל ( Kcal ) . כשאנחנו אומרים שפרי מכיל 50 קלוריות הכונה היא לקק"ל!

איך נקבע הערך הקלורי של המזונות השונים?

כדי שגופנו יוכל להתקיים הוא דורש דלק כמקור אנרגיה לתפקודו. דלק זה מגיע כמובן מהמזון שאנו אוכלים.
את כמות האנרגיה ( = הקלוריות ) שיש במזון מחשבים בשיטה הנקראת "קלורימטריה " - שבה שורפים את המזון במיכל סגור ומודדים את כמות החם שנפלטת מהמזון עד לשריפתו המלאה. מודדים את כמות החום הניפלטת ע"י מדידת השינוי שחל בטמפרטורה של המים שבהם מושקע המיכל הסגור.

סלט

בשיטה זאת נמצא ש:
1 גר' של פחמימה מספק 4 קק"ל.
1 גר' חלבון מספק 4 קק"ל,
ו- 1 גר' של שומן מספק 9 קק"ל . (עכשיו גם אולי ברור יותר מדוע שומן "משמין" יותר)

בעזרת נתונים אלו ניתן לחשב ערך קלורי של מזון שמורכב ממס' אבות המזון הנ"ל, במקום לשרוף אותו.

לדוגמא: אם ידוע לנו ש- 100 גר' אורז מכיל 2.2 גר' חלבון, 24.1 גר' פחמימות, ו- 0.2 גר' שומן , הרי שערכו הקלורי ל- 100 גר' יהיה : 107 קלוריות =9* 0.2 + 4 * 24.1 + 4 * 2.2

רוצים לבדוק אם זה עובד?

קחו מוצר מזון, בחנו את טבלת הערכים התזונתיים שעליו. הכפילו את כמות הפחמימות והחלבונים ב-4, שומן הכפילו ב- 9, סכמו ובידקו אם קיבלתם את כמות הקלוריות המוצהרת על המוצר.

ערך קלורי

כל מי שעשה דיאטה לפחות פעם אחת בחייו מכיר מקרוב את תהליך בדיקת מספר הקלוריות לפני רכישת מוצר מזון כלשהו.
בבואנו לוודא את הערך הקלורי של מוצר מסויים יש להתייחס לסימון התזונתי, או הטבלה המופיעה היום על כל מוצר קנוי. לעיתים ישנן הטעיות.
ראשית תתכננה טעויות ברישום או בחישוב. את זה ניתן לוודא ע"י הנוסחה המובאת לעייל של קלוריות עבור שומן, חלבון ופחמימה.
שנית, לעיתים המשווק נותן טבל המתייחסת ל- 100 גר' ולעיתים למשקל המוצר. זה יכול לבלבל ולהטעות.
לכן יש לכפול במשקל המוצר כשהנתונים הם ל- 100 גרם.

שריפת קלוריות

אישה מתעמלת
הקלוריות גם מענייניות אותנו כשאנו עוסקים בפעילות גופנים, ועסוקים בשריפתם. חשוב לזכור שהנתונים המופיעים על מכשירי כושר לגבי שריפת קלוריות, אינם מדוייקים, כיוון שאינם מותאמים לפרמטרים שונים כמו גיל ומין. התהליך ממשיך גם אחרי האימון.

באופן כללי אם נמקסם את שריפת הקלוריות היומית, ע"י בחירה בעלייה במדרגות במקום המעלית, בחירה בהליכה רגלית המקום נסיעה במרחקים סבירים וכדומה, תשפר את קצב הירידה במשקל, ואת כושרנו הגופני.
כיום החוק מחייב צרוף של סימון תזונתי שמובא בצורת טבלה על עטיפתו של כל מוצר. קריאה והתייחסות לטבל, מסייעת לנו בבחירת מזונות המתאימים לנו.

למרות החשיבות של קלוריות וחישובים גם להרכב המזון מבחינת אבות מזון, ולחלוקת המזון לאורך היום חשיבות רבה. כמובן שמי שאוכל 2 חפיסות שוקולד ביום בבת אחת ואחר המחלק מזון לארוחות קטנות המכילות לחם גבינות בשר ירקות ופירות לא יזכה לאותן תוצאות.
לסיכום: נחמד וחשוב להעזר במחשבון קלוריות, טבלאות וסימון תזונתי, אך חשוב לזכור שישנה חשיבות גם להרכב המזון, השעות וחלוקת המזון על פני היום.

לכלי עזר ומידע נוסף בנושא

שימוש במחשבון קלוריות -  בעזרת שימוש במחשבון תוכלו לקבל מידע על כמות הקלוריות ש"שרפתם" בזמן הפעילות.
טבלת קלוריות - הטבלה תמשמש עבורכם ככלי עזר  לירידה במשקל ותציג את מדד הקולריות לפי גרם בכל אחד מסוגי המזון הנפוצים.
דיאטת קלוריות - באמצעות דיאטה זו ניתן להפחית את כמות צריכת הקלוריות היומית בגוף. לתפריט דוגמא בקרו בעמוד זה.
מתכוני דיאטה - עמוד מתכוני הדיאטה של מירי בלקין מציג בפניכם מגוון רחב של מתכונים אשר יסייעו להורדת הקלוריות באוכל היום יומי


קישורים נוספים בנושא

אבות המזון ותזונה נכונה  |  קלוריה. נעים להכיר  |  כתבה- אוכלים אותה בלי מלח  |  כתבה- שתיה יכולה לעזור בהרזיה  |  חלב ומוצריו בתהליך דיאטה  |  יין- בריא או לא בריא?  |  שמן, מן הפח אל הפחת?  |  על הקשר בין חוש הטעם לאכילה בריאה  |  חנוכה  |  סוגי דיאטות  |  כתבה -חורף  |  הפחתת משקל  |  שומרי משקל  |  תזונה נכונה לאנשי עסקים (ולאנשים עסוקים בכלל)  |  בריא וטעים - האם זה הולך ביחד?  |  שמירה על המשקל  |  שילוב של תזונה נכונה עם פעילות גופנית  |  איך להוריד 10 קילו בחודש  |  קצב ירידה במשקל  |  הכל על פחמימות  |  שומנים  |  פירות  |  תזונה נכונה ובריאה  |  מוצרים דיאטטיים לא קונים ללא המלצה  |  צליאק ותזונה נכונה  |  כולסטרול  |  B12  |  ברזל  |  מים  |  קשה קשה  |  ויטמין C   |  ויטמינים מסיסים בשומן  |  פחמימות  |  דיאטת חלבונים  |  תפריט דיאטטי  |  תזונה בחורף  |  סימון תזונתי  |  דיאטה יום כן יום לא  |  פלאטו  |  איך לשפר מתכונים  |  תזונה בהריון  |  נתרן  |  קולונוסקופיה  |  חופשה בבית מלון  |  סכרת  |  קיץ  |  לחם  |  מרק מרק  |  היקף המותניים  |  דיאטה אחרי הריון  |  דיאטה אחרי לידה  |  לרדת מהר במשקל  |  להרזות מהר  |  דיאטה בצבא  |  תוכנית דיאטה   |  תפריט לדיאטה מהירה  |  תפריט לדיאטה  |  איך אפשר להוריד 2 קילו בשבוע  |  המדריך להורדה במשקל  |  שבירת מיתוסים נפוצים בתחום התזונה  |  


כל הזכויות באתר זה שמורות למירי בלקין (B Diet), מומחית לדיאטה, מנחת קבוצות הרזיה.
מירי בלקין, בעלת שיטת דיאטה ייחודית אשר מסייעת לילדים, נוער ומבוגרים לרדת במשקל.  תקנון

מירי בלקין
 

דיאטה
דיאטנית
הפחתת משקל
שומרי משקל
לרדת בגדול
תזונה נכונה
 
מידע שימושי
 

הרזיה
לרדת במשקל
פורום דיאטה
מחשבון קלוריות
טבלת קלוריות
 
מתכונים ותפריטים

מתכונים דיאטטיים
פורום מתכונים
תפריט דיאטה
שאלות נפוצות בדיאטה
סוגי דיאטות

סוגי דיאטה
דיאטת אטקינס
דיאטת כרוב
דיאטה און ליין
דיאטה מהירה
 
קישורים שימושיים

מכתבי תודה
מהעתונות
סרטונים
קידום אתרים
 דוחות שותפים