הפוך לדף הבית   |   שלח לחבר
דיאטה עם מירי בלקין
מירי בלקין באינטרנט - חדש
Skip Navigation Links
מירי בלקין באינטרנט

רוצה לרזות? רוצה לשנות את אורח החיים שלך?

חדש! מירי בלקין באינטרנט - דיאטה בהתאמה אישית עבורך, מכל מקום ובכל זמן שמתאים לך.

ועכשיו מבצע היכרות ללקוחות חדשים!

לזמן מוגבל בלבד!

לפרטים נוספים לחצו כאן
 
פרטים והרשמה לחוגי ההרזיה של מירי בלקין
לפרטים ולהרשמה לחוגי הרזיה קבוצתיים של מירי בלקין
מלאו את הפרטים או להתקשר לטלפון: 03-5464592
שם מלא
אימייל
טלפון
לרשימת החוגים המלאה >>
 
כתבות
 
מדהים : 105 ק"ג פחות
שתי אחיות רזו 105 קילו בחוגי הרזיה של מירי בלקין
 
סיפור ההצלחה של אמא ובת
אמא ובת רזו ביחד 62 קילו אצל מירי בלקין
 

פחמימות


 דף הביתמונחי דיאטה > פחמימות

 

בשנים האחרונות, עלו הפחמימות למוקד. פעם דברו בעיקר על קלוריות. היום מדברים לא פחות על פחמימות. דיאטת המכורים לפחמימות, דיאטת חלבונים (בה יש המנעות מפחמימות), דיאטות הפרדה וכו'.

פחמימותהפחמימות הן קבוצה אחת משלושת קבוצות אבות המזון שבטרנד הנוכחי ידועים לשמצה. האומנם? אביא כאן סקירה קצרה על הפחמימות ותפקידן בגופינו. הפחמימות הן מרכיב חשוב מאוד בתזונת האדם. מקור הפימימות הוא בעיקר מהצומח, ומקורו מהחי הוא מהגליקוגן בלבד המצוי ברקמת השריר ובכבד.



נתונים חשובים על הפחמימות

בגרם אחד של פחמימה יש 4 קק"ל. כמו בחלבון. בשומן 9 קק"ל לגרם. תפקידן הבסיסי הוא בהספקת אנרגיה לגוף ולתאיו. הפחמימות חשובות בכך שהן מספקות שובע, ומשמרות את מצב הרוח. אכילת פחמימות גורמת לשיחרור סרוטונין בגופינו מה שמשרה תחושת שובע, נינוחות ומצב רוח טוב. מכאן שהעדר פחמימות בתפריט היומי עלול להוביל לירידה באנרגיה, תחושת דכדוך והעדר שובע.
הפחמימות מתחלקות לפחמימות פשוטות ומורכבות. הפחמימות הפשוטות הן למעשה הסוכרים (סוכר, פירות, אלכוהול וממתקים) ופחמימות מורכבות שהן רב סוכרים (תפו"א, עמילן, אורז,קמח).
כל סוגי הפחמימות מתפרקות בגוף בסופו של דבר לחד סוכר שהוא הגלוקוז. בגוף האדם קיים מחסן של פחמימות הנקרא גליקוגן ומצוי בכבד וברקמת השריר.
מחסן זה משתחרר ומתפרק לגלוקוז כשהגוף זקוק לאנרגיה . אנרגיה זו חיונית לבניית רקמות, פעילות השרירים ושמירה על חומו הקבוע של הגוף. צריכת מזון שיש בו פחמימות מאפשרת לחלבון הנצרך לשמש לבניית שריר.
על כן צריכת מזון עשיר בחלבונים ללא פחמימות תמנע בניית שריר, ואף תביא לפירוקו לצרכי אנרגיה. לכן חשובה מאוד צריכת פחמימות ובעיקר לעוסקים בפעילות גופנית.
לרב בני האדם מומלץ תפריט שבו הפחמימות תספקנה 55-60% מכלל האנרגיה הנצרכת. (האחוזים הם למעשה מסך הקלוריות). רצוי להמעיט בפחמימות פשוטות ולהגביר צריכה של פחמימות מורכבות עשירות בסיבים תזונתיים. אילו הם הדגנים המלאים (אורז מלא, בטטה, חיטה, פסטה מלאה, לחם מלא)
יחד עם זאת, יש לזכור שעודף פחמימות יגרום גם לעודף קלוריות בתפריט היומי, ופחמימות עודפות יוצרות בסופו של דבר רקמת שומן עודפת. השילוב הנכון ןהממולץ בכל ארוחה הוא שילוב של פחמימה וחלבון. כמו לחם עם גבינה, עוף עם אורז מלא וכו'. זהו שילוב שמספק את אבות המזון הרצויים לגוף ומשרה שובע לאורך זמן, חשוב גם שהגוף יקבל שומן מהצומח על בסיס יומיומי ובכמות מדודה. כשהפחמימות הנצרכות הן מליאות, כמו אורז מלא למשל, הפירוק עוד יותר איטי, והשובע נשמר לאורך זמן. לסיבים התזונתיים תפקידים חיוניים רבים מלבד הקניית שובע. הם עוזרים לתהליך העיכול, עוזרים בשמירה על רמת כולסטרול וסוכר מאוזנת ומונעים עצירות.


לסיכום. הפחמימות חשובות ומשרתות אותנו ביומיום, המנעות מפחמימות בערב יכולה לעזור בתהליך ירידה במשקל. כדאי להכניס לתפריט יותר פחמימות מורכבות, פירות ודגנים מלאים.


עוד בנושא

 






כל הזכויות באתר זה שמורות למירי בלקין (B Diet), מומחית לדיאטה, מנחת קבוצות הרזיה.
מירי בלקין, בעלת שיטת דיאטה ייחודית אשר מסייעת לילדים, נוער ומבוגרים לרדת במשקל.  תקנון

מירי בלקין
 

דיאטה
אודות
עשו את זה
שומרי משקל
מן התקשורת
 
מידע שימושי
 

הרזיה
לרדת במשקל
פורום דיאטה
מחשבון קלוריות
טבלת קלוריות
 
מתכונים ותפריטים

מתכונים דיאטטיים
פורום מתכונים
תפריט דיאטה
תזונה נכונה
שאלות נפוצות בדיאטה
סוגי דיאטות

סוגי דיאטה
דיאטת אטקינס
דיאטת כרוב
דיאטה און ליין
דיאטה מהירה
 
קישורים שימושיים

מכתבי תודה
מהעתונות
סרטונים
 דוחות שותפים
שיווק ותחזוקה